Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Το γνωστό «βιολί» η Τρόικα: Απαιτεί νέες μειώσεις στο Δημόσιο με ενιαίο μισθολόγιο από 1/1/2015

Επαναφέρουν την άμεση εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου σε όλο το εύρος του Δημοσίου


Τη συνηθισμένη τακτική εφαρμόζουν οι εκπρόσωποι της Τρόικα απέναντι στην κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Οι δανειστές ασχολούνται, για άλλη μια φορά, με το κόστος του Δημοσίου και φέρονται να ζητούν την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου από την 1η Ιανουαρίου του 2015, απειλώντας ότι διαφορετικά θα είναι άτεγκτοι με την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων που αφορούν το Δημόσιο.


Οι κυβερνητικοί εταίροι είχαν συμφωνήσει να διαπραγματευτούν το θέμα από την αρχή, με ορίζοντα την εφαρμογή του από τον Ιούλιο του 2015, όμως οι τροϊκανοί -τα προαπαιτούμενα των οποίων φτάνουν τα 19- τονίζουν ότι αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση και θέτουν επιτακτικά ζήτημα πλαφόν στο μισθολογικό κόστος στο Δημόσιο, ώστε να μειωθεί κατά 656 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και να πέσει στα 14,824 δισεκατομμύρια για την τετραετία 2015-2018, σύμφωνα με το iefemerida.gr. Ποσό που κυβερνητικές πηγές διαβεβαιώνουν ότι μπορεί να εξοικονομηθεί χωρίς να υπάρξουν απαραιτήτως περικοπές στις αποδοχές.

Ωστόσο, έτσι οι εκπρόσωποι των δανειστών επαναφέρουν την άμεση εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου σε όλο το εύρος του Δημοσίου, γεγονός που θα σημάνει τη μείωση έως και 30% στις αποδοχές ορισμένων κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων που μέχρι στιγμής έχουν εξαιρεθεί. Παράλληλα η τρόικα θέτει το ζήτημα του περιορισμού των επιδομάτων που δίδονται πλην των βασικών αποδοχών στο Δημόσιο (οδοιπορικά, κινητό, εκτός έδρας) με ταυτόχρονη μείωση των μισθολογικών διαφορών στη δημόσια διοίκηση, αλλά και τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, δηλαδή επιδομάτων για κατασκήνωση, παιδικούς σταθμούς, επιμορφωτικά σεμινάρια, εκπαιδευτικές άδειες, πλασματικό χρόνο εργασίας.

Το άλλο ζήτημα που αφορά στο Δημόσιο δεν είναι άλλο από την αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ. Στο πλαίσιο αυτό, η τρόικα επιμένει στην πλήρη πώληση του ΟΤΕ, αλλά και στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, όπως και στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου