Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Όλα τα τελευταία νέα γύρω από την Παιδεία - Δείτε αναλυτικά



-Μελετάται η ένταξη των ειδικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα
-Εμπλοκή με τις άδειες άνευ αποδοχών και προσλήψεις αναπληρωτών
-Αρνείται να υπογράψει συνταξιοδοτήσεις-παραιτήσεις εκπαιδευτικών ο Λοβέρδος
-Μέτρο για τον περιορισμό των κενών
-Από 3 έως 30 Νοεμβρίου οι αιτήσεις μετάθεσης δασκάλων και καθηγητών


Την ελάφρυνση των μαθητών της Γ' Λυκείου σκέφτεται το υπ. Παιδείας

Μελετάται από το υπουργείο Παιδείας η ένταξη των ειδικών μαθημάτων, όπως του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' Λυκείου αν και στο νομοθετικό πλαίσιο του Νέου Λυκείου και συγκεκριμένα στο άρθρο 2, παράγραφος 5 αναφέρεται ότι «για την άσκηση των υποψηφίων για την εισαγωγή σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που απαιτείται και εξέταση σε ειδικά μαθήματα δύνανται να λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε ώρες εκτός πρωινής λειτουργίας σχολείων τμήματα ενίσχυσης στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, στα Ισπανικά και στα Ιταλικά».

Ήδη επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής εργάζεται ώστε να προτείνει μια ρύθμιση στο υπουργείο Παιδείας και στο αρχικό σχέδιο περιλαμβάνεται η ένταξη των ειδικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα και πιθανόν οι μαθητές που θα ακολουθήσουν σχολές με ειδικό μάθημα να έχουν περισσότερες ώρες διδασκαλίας.

Χαρακτηριστικά ήταν τα όσα δήλωσε στην Ολομέλεια της Βουλής ο υφυπουργός Παιδείας κ. Στύλιος απαντώντας σε ερώτηση για τα ειδικά μαθήματα του γραμμικού και ελεύθερου σχεδίου:

«Το αρχικό σχέδιο περιλαμβάνει για τη Γ’ λυκείου ένταξη στο ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν ίσχυε μέχρι τώρα καθόλου όσον αφορά το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο και πιθανόν σε αυτούς τους μαθητές να έχουμε 35 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, ενώ στους υπόλοιπους που δεν ακολουθούν σχολές που χρειάζεται ειδικό μάθημα 33 ώρες διδασκαλίας», ανέφερε ο υφυπουργός επισημαίνοντας ότι «η πρόθεση είναι να ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα και προς την κατεύθυνση αυτή πιθανόν να υπάρξει μείωση των ωρών διδασκαλίας από κάποιο άλλο μάθημα για τα παιδιά που ακολουθούν αυτές τις σχολές, ούτως ώστε μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα να διδάσκονται τα συγκεκριμένα μαθήματα».

Το υπουργείο θα δει την τελική θέση που θα διατυπώσει το ΙΕΠ και ακολούθως θα υπάρξει επί του θέματος εκτενής συζήτηση και διάλογος στη Βουλή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Στύλιος δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι δεν υπάρχει πλέον η οικονομική δυνατότητα να προσλαμβάνονται καθηγητές «για να τους βάλουμε σε σχολεία χωρίς μαθητές» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «και ως εκ τούτου οφείλουμε να προχωρήσουμε σε μία κανονικοποίηση, σε έναν εξορθολογισμό από τη ζήτηση που θα υπάρχει από τους μαθητές για τα συγκεκριμένα μαθήματα, το γραμμικό σχέδιο και το ελεύθερο σχέδιο, να προκύψουν και οι αντίστοιχες προσλήψεις ωρομισθίων είτε αναπληρωτών είτε μονίμων καθηγητών. Διότι με πολύ μεγάλη σύνεση οφείλουμε να διαχειριζόμαστε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και με αυτήν τη φιλοσοφία και με αυτήν τη λογική προχωρούμε πλέον στην παρέμβαση που θα έρθει το επόμενο διάστημα. Έχει εξαγγελθεί ήδη και από τον υπουργό Παιδείας, αλλά και από το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας υπουργείου Παιδείας στη ρύθμιση και για την πληροφορική και για τα καλλιτεχνικά μαθήματα».

-Εμπλοκή με τις άδειες άνευ αποδοχών και προσλήψεις αναπληρωτών
Διοικητικό κι όχι οικονομικό το κώλυμα

«Κολλάει» η αξιοποίηση των χρημάτων από τις 600 άδειες άνευ αποδοχών που σύμφωνα με πληροφορίες και ανακοινώσεις επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των κενών.

Θυμίζουμε ότι ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων είχε πληροφορηθεί από υψηλόβαθμο στέλεχος ότι το Υπουργείο προτίθεται να μεταφέρει τα κονδύλια της μισθοδοσίας μονίμων εκπαιδευτικών που εξωθήθηκαν να κάνουν χρήση αδειών άνευ αποδοχών στην πρόσληψη αναπληρωτών αποκλειστικά στη Δ/θμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με ενημέρωση που είχαμε από τον αιρετό και εκ νέου υποψήφιο για το ΚΥΣΠΕ κ. Παληγιάννη είναι δύσκολο να αξιοποιηθούν τα χρήματα από τις άδειες άνευ αποδοχών. Το θέμα δεν είναι οικονομικό, αφού οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε άδεια δεν πληρώνονται, αλλά διοικητικό καθώς οι εν λόγω εκπαιδευτικοί δεν διαγράφονται από τα μητρώα μισθοδοτούμενων του δημοσίου και ως εκ τούτου δεν μπορούν να μεταφερθούν τα κονδύλια για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Για να καταφέρει το Υπουργείο να προχωρήσει στην αξιοποίησή τους πιθανόν να χρειάζεται η κατάθεση μιας τροπολογίας όπως έγινε και με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που αν και δεν προβλέπεται να χρηματοδοτεί τις προσλήψεις αναπληρωτών παρόλα αυτά τα κενά οδήγησαν το Υπουργείο στην αξιοποίησή του.
Ο κ. Παληγιάννης δεν παρέλειψε να μας δηλώσει ότι αν υπάρχει βούληση όλα γίνονται ενώ μας ανέφερε επί του θέματος και τη λαϊκή παροιμία «όποιος δε θέλει να ζυμώσει 10 μέρες κοσκινίζει» με την οποία δηλώνεται η αναβλητικότητα του Υπουργείου.

Αρνείται να υπογράψει συνταξιοδοτήσεις-παραιτήσεις εκπαιδευτικών ο Λοβέρδος
Πολλά τα κενά, ελάχιστες οι πιστώσεις για προσλήψεις

Αποφασισμένος να μην υπογράψει το σύνολο των αιτήσεων παραίτησης των εκπαιδευτικών που επικαλούνται σοβαρούς λόγους εμφανίζεται ο υπουργός Παιδείας. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις περιορισμένες πιστώσεις που έχει στη διάθεσή του το Υπουργείο Παιδείας για προσλήψεις αναπληρωτών.

Η έλλειψη πιστώσεων και οι συνταξιοδοτήσεις ήταν άλλωστε και ένα από τα θέματα της ατζέντας της ΟΛΜΕ στη σημερινή συνάντηση. Σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr o Υπουργός δήλωσε ότι δεν θα υπογράψει καμία συνταξιοδότηση και ότι δεν έχει πιστώσεις για να καλύψει τα κενά στα σχολεία ακόμα και με τη μέθοδο της επάρκειας, δηλαδή της κάλυψης των κενών σε βασικές ειδικότητες.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη πραγματοποιήσει περισσότερες από 14.000 προσλήψεις αναπληρωτών που όμως δεν στάθηκαν ικανές να καλύψουν το σύνολο των κενών ακόμα και σε βασικές ειδικότητες και την ειδική αγωγή.

Όσον αφορά το θέμα των αιτήσεων παραίτησης των εκπαιδευτικών φαίνεται ότι ο Υπουργός προχώρησε από τα λόγια στα έργα καθώς σύμφωνα με τον αιρετό στο ΚΥΣΠΕ κ. Παληγιάννη με εντολή υπουργού έγινε αναπομπή των πενήντα τεσσάρων (54) αιτήσεων οι οποίες είχαν γίνει αποδεκτές στη συνεδρίαση του Κ.Υ.Σ.Π.Ε. στις 12-9-14.

Επίσης μόλις 22 αιτήσεις παραίτησης ικανοποιήθηκαν από τις 76 λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τόνισε ότι η ΟΛΜΕ απέρριψε την πρόταση του Υπουργού για moratorium όσον αφορά στις εθνικές και θρησκευτικές εορτές καθώς και για συνεννόηση όσον αφορά στην εκτέλεση του προγράμματός του στις επισκέψεις του σε σχολεία της χώρας.

« Δεν διαπραγματευόμαστε με κανέναν , το πότε, το που και το πως των κινητοποιήσεών μας » απάντησαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΜΕ αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας ενώ προσθέτει ότι είχε προηγηθεί η κατάθεση της πολιτικής βούλησης από τον Υπουργό, για ένταξη στο πρόγραμμα των επισκέψεών του , συναντήσεων με τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων δασκάλων και των τοπικών ΕΛΜΕ.

Να αναφέρουμε ότι η ΟΛΜΕ απέρριψε την πρόταση καθώς συνοδευόταν από τον όρο ότι δεν θα πραγματοποιούνται κινητοποιήσεις από τις κατά τόπους ΕΛΜΕ όταν ο Υπουργός επισκέπτεται τα σχολεία.


Μέτρο για τον περιορισμό των κενών
Αποσπασμένοι καλούνται από το υπ. Παιδείας να δηλώσουν αν επιθυμούν να διδάξουν σε σχολεία

Σε εφαρμογή μπαίνει ένα από τα μέτρα του υπουργείου Παιδείας για τον περιορισμό των πολυάριθμων κενών.

Με σχετική εγκύκλιο , το υπουργείο Παιδείας καλεί τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΑΙΘ, που επιθυμούν να διατεθούν ως τη λήξη του διδακτικού έτους σε σχολικές μονάδες του Νομού όπου υπηρετούν, με σκοπό την κάλυψη λειτουργικών αναγκών, να το δηλώσουν εγγράφως.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αποστείλουν αίτηση στη Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από 3-11-2014 έως και 10-11-2014.

Από 3 έως 30 Νοεμβρίου οι αιτήσεις μετάθεσης δασκάλων και καθηγητών
Ποιοι θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης

Τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών τόσο της Αθμιας όσο και της Βθμιας Εκπαίδευσης. Καταληκτική ημερομηνία είναι η 30η Νοεμβρίου ενώ γίνεται γνωστό ότι οι αιτήσεις κατατίθενται στις Διευθύνσεις ΔΕ και ΠΕ στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται τα σχολεία στα οποία ανήκουν οι εκπαιδευτικοί οργανικά ή έχουν τοποθετηθεί προσωρινά. 

Η παραπάνω προθεσμία είναι αποκλειστική και ισχύει για όλες τις κατηγορίες μεταθέσεων εκτός από τις αμοιβαίες για τις οποίες η αίτηση υποβάλλεται μέσα σε 15 ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων. 

β) Μέσα στην ίδια προθεσμία υποβάλουν δήλωση για οριστική τοποθέτηση και για βελτίωση, χωρίς να αναγράφουν προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων, όσοι βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ από μετάθεση, απόσπαση σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού και για οποιοδήποτε άλλο λόγο. 

Σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 9 του Ν.3848/2010 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2α του άρθρου 33 του Ν.4038/2012 και την παρ. 2α του άρθρου 39 του Ν.4115/2013, οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται οριστικά κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής όπως ορίζεται στις οικείες διατάξεις. 

Ανάκληση 

α) Ανάκληση της αίτησης μετάθεσης μπορεί να γίνει μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2014. Αιτήσεις που θα υποβάλλονται μετά την ημερομηνία αυτή δε θα λαμβάνονται υπόψη. 
β) Ανάκληση μετάθεσης δεν προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις και επομένως οι αιτήσεις ανάκλησης μετάθεσης δεν γίνονται δεκτές.
Κατηγορίες μεταθέσεων Βθμια
α) γενικές από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης, 
β) στα Μουσικά Σχολεία, 
γ) στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, 
δ) στα σχολεία Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, 
ε) αμοιβαίες από περιοχή σε περιοχή και 
στ) σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Κατηγορίες μεταθέσεων Αθμια
α) γενικές από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης, 
β) στα Σχολεία Διαπολιτισμικής, 
γ) αμοιβαίες από περιοχή σε περιοχή, 
δ) Ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, 

Ποιοι έχουν δικαίωμα μετάθεσης 
1. ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ: 

1.1. Προϋπόθεση υπηρέτησης οργανικής για ένα έτος 
Στο άρθρο 39 παρ. 2β του ν.4115/2013 (ΦΕΚ Α’ 24) ορίζεται ότι «Η παρ. 4 του άρθρου 4, το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 12 του άρθρου 9 και οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 30 του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις περιπτώσεις α΄ και β΄ της παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 4038/2012 (Α΄ 140), καταργούνται. Για τις γενικές προϋποθέσεις των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει το άρθρο 8 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του π.δ. 100/1997 (Α΄ 94)». 

Έτσι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ 50/96 (παρ. 1 και 2 ) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 (παρ. 1 και 2 ) του Π.Δ. 100/97 για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης: 

«1. (…) απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.» 

2. Ο χρόνος υπηρεσίας σε θέσεις προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιοριζομένων και των μετατασσομένων εκπαιδευτικών, καθώς και ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης». 

Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που: 
• μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή ή 

• από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτιώσεις) ή 

• τοποθετήθηκαν οριστικά εντός των ΠΥΣΔΕ ενώ ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και δεν είχαν υπηρετήσει με δική τους ευθύνη την οφειλόμενη οργανική τους θέση, 

• μετατάχθηκαν στην Π.Ε. ή σε διοικητική θέση και ανακλήθηκε η μετάταξή τους, εφόσον πριν την μετάταξή τους είχαν υπηρετήσει την οργανική τους θέση, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν υπηρετήσει πραγματικά μέχρι 31-8-2015 την οργανική τους θέση στο σχολείο στο οποίο έχουν μετατεθεί ή έχουν τοποθετηθεί, άλλως δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης θα έχουν οποτεδήποτε υπηρετήσουν για ένα (1) έτος την οργανική τους θέση. 

ΑΘΜΙΑ

Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που: 
• μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή ή 

• από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτιώσεις) ή 

• τοποθετήθηκαν οριστικά εντός των ΠΥΣΠΕ ενώ ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ και δεν είχαν υπηρετήσει με δική τους ευθύνη την οφειλόμενη οργανική τους θέση, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν υπηρετήσει πραγματικά μέχρι 31-8-2015 την οργανική τους θέση στο σχολείο στο οποίο έχουν μετατεθεί ή έχουν τοποθετηθεί, άλλως δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης θα έχουν οποτεδήποτε υπηρετήσουν για ένα (1) έτος την οργανική τους θέση. 

1.2. Προϋπόθεση δύο ή περισσοτέρων ετών υπηρέτησης της οργανικής 

α) Αμοιβαίες μεταθέσεις: Εκπαιδευτικός που μετατίθεται αμοιβαία απαιτείται να υπηρετήσει υποχρεωτικά για ένα χρόνο στη θέση που μετατέθηκε, προκειμένου να θεμελιώσει δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης. Μετά την παρέλευση τριών ετών έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για σχολεία των περιοχών μετάθεσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από την οποία προήλθε. 
β) Μεταθέσεις από Διαπολιτισμικά σχολεία: Εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε Διαπολιτισμικά σχολεία μετά την συμπλήρωση διετούς πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική του θέση, έχει δικαίωμα μετάθεσης σε ένα από τα παραπάνω αναφερόμενα ή σε λοιπές σχολικές μονάδες της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης. 
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία αυτά, στην περίπτωση που ζητούν να μετατεθούν σε σχολεία γενικής παιδείας εντός της ίδιας περιοχής που έχουν οργανική, οφείλουν να καταθέσουν αίτηση μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή και όχι αίτηση βελτίωσης. 
γ) Διορισμός σε δυσπρόσιτα. Επίσης, δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν σε δυσπρόσιτα σχολεία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1143/81 και οι οποίοι διανύουν το δεύτερο έτος της υποχρεωτικής υπηρεσίας τους (άρθρο 21 παρ. 2α, β του Ν. 3328/1-4-2005 ΦΕΚ 80Α΄). 

1.3. Δεν απαιτείται χρόνος υπηρέτησης της οργανικής θέσης για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης για εκπαιδευτικούς που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης του άρθρου 13 Π.Δ. 50/1996, της παρ. 4 του άρθρου 7 του Π.Δ. 100/1997, της παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν. 3194/2003 (ΦΕΚ 227/Α΄), του άρθρου 17 του N. 3402/2005 (ΦΕΚ 258 17/10/2005) των παρ. 1, 2 & 3 του άρθρου 6 του Ν. 3454/2006 και του άρθρου 52 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24 Α΄).

Μεταθέσεις Αθμιας

Μεταθέσεις Βθμιας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου