Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Μάθημα οικονομίας από δημόσιο φορέα

Η πρώτη καλή είδηση για φορέα του Δημοσίου 


Τι μπορεί να γίνει όταν ο δημόσιος τομέας είναι σύγχρονος, αποτελεσματικός και περιφρουρεί τους δημόσιους πόρους δουλεύοντας ορθολογικά; Να εξοικονομήσει τεράστια ποσά και να τα διανείμει προς όφελος των πολιτών.

Ετσι έκανε ο νέος οργανισμός (Διόφαντος) που έχει αναλάβει από το 2011 την παραγωγή και τη διανομή των σχολικών βιβλίων και κατάφερε να ξοδεύει κάθε χρόνο περίπου 24 εκατομμύρια ευρώ για τα σχολικά βιβλία έναντι 35 εκατομμυρίων ευρώ που ίσχυε παλιότερα, έχοντας δηλαδή ένα κέρδος κοντά στα 11 εκατομμύρια ευρώ.

Και αυτό έγινε γιατί οι οι άνθρωποι του νέου οργανισμού εργάστηκαν σκληρά και μεθοδικά χρησιμοποιώντας στο μέγιστο τη νέα τεχνολογία και κατάφεραν όχι μόνο να «γλιτώσουν» τεράστια κονδύλια αλλά να στέλνουν και τα 32.000.000 αντίτυπα βιβλίων στην ώρα τους στα σχολεία.
Υποδομή

Οταν καταργήθηκε ο ΟΕΔΒ το ελληνικό κράτος ανέθεσε τη λειτουργία της βιβλιοπαραγωγής και διανομής σχολικών βιβλίων σε ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ΙΤΥΕ-Διόφαντος) που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας. Σήμερα έχει αναπτυχθεί μια μεγάλης κλίμακας πληροφοριακή υποδομή από το ΙΤΥΕ, που υπολογίζει το τιράζ βάσει του εγγεγραμμένου μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού και εκτυπώνει τα αντίτυπα που απαιτούνται να συσκευαστούν και αποσταλούν σε κάθε σχολική μονάδα της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό πριν από μερικές ημέρες, ο κ. Χρ. Μανωλόπουλος, διευθυντής Διεύθυνσης Εκδόσεων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων - Διόφαντος έστειλε μια επιστολή στους διευθυντές των σχολικών μονάδων στο οποίο τους ανέφερε ότι θα πρέπει υποχρεωτικά να ενημερώσουν το σύστημα myschool με τον αριθμό των μαθητών, ανά τμήμα, προκειμένου να γίνει ο προγραμματισμός της προμήθειας των διδακτικών βιβλίων για το σχολικό έτος 2014-15.

Ο εκάστοτε ετήσιος κύκλος βιβλιοπαραγωγής και διανομής ξεκινά με τον υπολογισμό των απαιτούμενων ανά βαθμίδα τάξη και μάθημα αντιτύπων (τιράζ).
Ο υπολογισμός αυτός γίνεται πλέον έγκαιρα και αποτελεσματικά με την αξιοποίηση ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής του μαθητικού δυναμικού. Ετσι το τιράζ ανά τίτλο υπολογίζεται αξιόπιστα βάσει των πραγματικών αναγκών και αποφεύγονται ελλείμματα και περιττά πλεονάσματα.
Με βάση τον υπολογισμό του τιράζ προσδιορίζεται έγκαιρα το ποσοτικό αντικείμενο εκτύπωσης και βιβλιοδεσίας καθώς και οι αναγκαίες ποσότητες προμήθειας του χαρτιού εκτύπωσης.
Υπολογίζονται επίσης, με βάση τις ανά σχολική μονάδα προβλέψεις τιράζ, το ποσοτικό αντικείμενο και ο προϋπολογισμός για τη συσκευασία και διανομή.

Η αποθήκη χάρτου διαθέτει βέλτιστη οργάνωση που βασίζεται στην εκτεταμένη χρήση bar code κατά την εισαγωγή και εξαγωγή χαρτιού. Το σύστημα που λειτουργεί μειώνει τις ανάγκες απαιτούμενου αποθηκευτικού χώρου, υποβοηθά τον ακριβή προγραμματισμό εισροών - εκροών χάρτου και ελέγχει απόλυτα τα υφιστάμενα αποθέματα.
Ολοι οι τίτλοι που εκτυπώνονται και το σύνολο των μονάδων συσκευασίας τους φέρουν πλέον σήμανση barcode που χρησιμοποιείται κατά την εισαγωγή στην αποθήκη και τη διαδικασία συσκευασίας.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
700 τίτλοι και 32 εκατομμύρια αντίτυπα

Κάθε χρόνο εκδίδονται 700 τίτλοι για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ετησίως παράγονται 32.000.000 αντίτυπα για τις ανάγκες δωρεάν διανομής. Διανέμονται σε 8.000 σχολικές μονάδες της επικράτειας και σε 300 σχολικές μονάδες του εξωτερικού. Το περιεχόμενο του κάθε τίτλου εγκρίνεται από το υπουργείο Παιδείας, ύστερα από σχετικές εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Με υπουργική απόφαση καθορίζονται κάθε έτος οι τίτλοι που θα διανεμηθούν ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και μάθημα σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών. Από το 2012 το ΙΤΥΕ Διόφαντος, αναλαμβάνοντας την αρμοδιότητα αυτή, αναδιοργάνωσε ριζικά και εκσυγχρόνισε τη συνολική διαδικασία υπολογισμού των αναγκών πλήθους αντιτύπων ανά τίτλο, του συστήματος και προγράμματος βιβλιοπαραγωγής, του συστήματος αποθήκευσης, συσκευασίας και διανομής.
Ταυτόχρονα αναπτύχθηκε και λειτουργεί διαδικτυακή πύλη μέσω της οποίας επιτυγχάνεται άμεσα και εργονομικά η επικοινωνία με τα σχολεία και η ενημέρωσή τους για τις λεπτομέρειες αποστολής των βιβλίων. Το πληροφοριακό σύστημα υπολογίζει αυτόματα το συνολικό βάρος της παραγγελίας που δίνει κάθε σχολείο και προσδιορίζει τις απαιτούμενες μονάδες συσκευασίας (παλέτες και χαρτοκιβώτια). Οι πληροφορίες αυτές επίσης αναρτώνται και επομένως η σχολική μονάδα γνωρίζει με ακρίβεια τις αναγκαίες με την παραγγελία λεπτομέρειες.

Τα οφέλη
Εξοικονόμηση ίση με έξι σχολεία

Oπως λέει στο «Εθνος» ο κ. Ηρακλής Δρούλιας, πρόεδρος του ΟΣΚ, με το ποσό των 11 εκατομμυρίων που εξοικονομήθηκαν θα μπορούσε ο Οργανισμός να κατασκευάσει:
Πέντε ίσως και έξι σχολικές μονάδες (6θέσια έως 12θέσια σχολεία), στις οποίες θα είχαν τη δυνατότητα να φοιτήσουν 1.000 με 1.200 μαθητές.

Για την κατασκευή ενός νηπιαγωγείου απαιτούνται περίπου 500.000 ευρώ, ενώ με τις εκπτώσεις από τους εργολάβους μπορεί να χρειαστούν και λιγότερα.

Για μία σχολική μονάδα (δημοτικό, γυμνάσιο ή λύκειο), στην οποία θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν από 150 έως 300 παιδιά, χρειάζονται από 2 έως 3 εκατομμύρια ευρώ, ανάλογα με την έκταση του οικοπέδου, τις υποδομές και την περιοχή στην οποία θα χτιστεί.

Επιμέλεια : ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
Πηγή : www.ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου