Σελίδες

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Ξεκινά η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ - Στη Βουλή το σχέδιο προκήρυξης

Μέσα από τη Βουλή περνάει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, με το τελικό σχέδιο της σύμβασης να προβλέπει την πώληση ποσοστού μεταξύ 51 και 74,04% των μετοχών του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.

Το σχέδιο προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ που πήρε την άγουσα για τη Βουλή, αρχικά θα συζητηθεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και στη συνέχεια θα προωθηθεί στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου προς ψήφιση.

Στόχος της κυβέρνησης είναι στη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή να καμφθούν οι αντιδράσεις που υπάρχουν από πλευράς τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και των υπόλοιπων κομμάτων της αντιπολίτευσης, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης με την εκχώρηση του πλειοψηφικού «πακέτου» μετοχών.

Ανάμεσα σε εκείνους που αντιδρούν είναι και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος έχει κατ' επανάληψη εκφράσει την αντίθεσή του στην εκχώρηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών και μάλιστα έχει καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση αξιοποίησης του Οργανισμού με τη διατήρησή του υπό δημόσιο έλεγχο.

Οι μνηστήρες
Μέχρι στιγμής ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι Κινέζοι της Cosco, η Morrison & Co που ανήκει σε μία από τις πιο ισχυρές επιχειρηματικές οικογένειες της Νέας Ζηλανδίας, καθώς και η Mediterranean Shipping Com-pany, ιταλοελβετικών συμφερόντων.

«Αγκάθι» ωστόσο μοιάζει να παραμένει μέχρι στιγμής το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνείται να ανάψει το πράσινο φως για τη συμφωνία με την Cosco και επιμένει να ζητά απαντήσεις που αφορούν τη νέα σύμβαση του ΟΛΠ με τους Κινέζους για το σχέδιο επέκτασης του Προβλήτα ΙΙΙ.

Η Κομισιόν είχε και εξακολουθεί να έχει σοβαρές αντιρρήσεις για σημεία της σύμβασης μέσω της οποίας ο Πειραιάς καθίσταται λιμάνι - κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέας γενιάς, ενώ η δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αυξάνεται από 3.700.00 TEU σε 6.200.00 TEU.

Σύμφωνα όμως με κυβερνητικά στελέχη, εκτιμάται ότι η εξέλιξη αυτή δεν θα επηρεάσει τελικά τον επικείμενο διαγωνισμό πώλησης του ΟΛΠ. Μάλιστα, η Cosco φέρεται να έχει δεσμευθεί ότι θα διεκδικήσει το πλειοψηφικό πακέτο του Πειραιά, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του φιλικού διακανονισμού.

«Η διαδικασία θα διεξαχθεί -όπως αναφέρεται στο σχέδιο σύμβασης της πώλησης- σε δύο φάσεις, ενώ οι υποψήφιοι μνηστήρες θα πρέπει κατά τη διάρκεια των πλέον πρόσφατων τριών ετών να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον δύο τερματικούς σταθμούς».


Επιμέλεια :ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
Αναδημοσίευση από ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου